Історія графіті - 16 Березня 2009 - Тростян,Хата коло канатки
Понеділок, 05.12.2016, 01:23
Головна | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Категорії розділу
Цікаво [267]
Зображення [72]

» Наше опитування
Як вам дизайн сайту?
Всього відповідей: 525

» Зв'язок

483133036
Відпочинок в Карпатах best_trostian@ukr.net


» Виправлення помилок

Побачив помилку? Виділи її та нажми Ctrl+Enter. Система Orphus


Головна » 2009 » Березень » 16 » Історія графіті
22:26
Історія графіті
Історія графіті


"Graphein" означаючий "писати", і від італійського слова
"Graffito" - "дряпати", а історія цього терміна переносить
нас до доісторичній людини, що малює на стіні печери. Це явище, по
видимому, було викликано людською спрагою спілкування - "Графіті
являє собою пристрасть людини до спілкування".

Графіті стало стихією, що змінила зовнішній вигляд вулиць наприкінці
20 століття, і згадування цього слова викликає в уяві людини безліч
різних образів. "Графіті - це мистецтво або вандалізм? наслідок
занепаду або його причина?". Сфера відношення до графіті широка й спірна.

Перенесемося в Нью-Йорк початку 1960- х, коли молодий Julio з
204 street (район міста невідомий), почав писати свій "tag"
(nickname; псевдонім) Julio 204 у метро. ДО 1968 року його тегом були підписані усі частини міста. Але саме явище писати графіті знайшло популярність, коли молодий 17 літній грек Demitrios з Washington Heights - району Manhattan- А
ставив тег "Taki 183" по всім Нью-Йорку, особливо в підземці. В
1971 репортер з 'New York Times' з метою
довідатися зміст цього послання знайшов Taki і взяв у нього
інтерв'ю. Стаття 'Taki 183 spawns pen pals' стала першої з роду статей,
присвячених графіті.

ПРОТЯГОМ наступного року й після виходу згаданої статті
феномен самовираження молоддю за допомогою розписування підземки зріс до такого
ступеня, що це стало цілим рухом, і згодом його стали назвати хіп
хоп графіті.

Історія графіті достовірна до цієї крапки, і була розказана
багато раз у різних публікаціях. Однак, у міру розвитку графіті й
становлення більш популярною культурою, оповідання стає більш
заплутаним і неоднозначним.

У часи зародження графіті райтери й поїзди мали майже
духовний зв'язок один з одним. Підземка була сполучною системою для графіті, вона була іконою для графіті райтеров, які прагнули, щоб їх роботи
побачила й публіка й інші райтери.

Графіті також писали й на стінах, будинках і т.д., але
підземка мала таку величезну привабливість, що була поза конкуренцією -
"Візуальна доступність, величезна кількість відвідувачів і зв'язок з іншими
такими ж хлопцями по місту". Підземка також підкреслювала спрямованість і
рух - чого складно досягтися на стінах,
вона вносила життя в исходно нерухливі букви.

Існує 7 фундаментальних форм графіті й хоча існує
безліч, більше тисячі різних стилів, форми однозначно визначаються серед
графіті райтерів. Форми характеризуються складністю, розташуванням і своїми
розмірами. Ієрархічний порядок графіті форм представлений нижче:

TAGS (теги)- уже згадувані теги є nickname- ом
райтера, розписом псевдоніма й найпростішою формою графіті. Тэги використовуються для того, щоб ім'я райтера було "на очах", тому чим їх більше, тим більша "слава" райтера.

THROW-UPS -(фроу-апс) - "начерк" - більш
розвинена форма тега, яка звичайно швидко наноситься на поверхні поїздів, стін і т.д. за допомогою балона. Райтери звичайно використовують bubble letters
( букви -міхури) для того, щоб накидати ім'я з 2-3 букв.

Звичайно використовуються два кольори, один для outline (контуру), а
іншої для fill-in (заповнення). Ця форма є найбільш швидким способом
створення більших шматків робіт.

PIECES - шматки, картини - це термін, використовуваний
для шедеврів (masterpieces).

Шматки вважаються найбільш видатною формою графіті. В
шматках звичайно використовується більше число букв , чому в начерках і вони виконані
більш ретельно. Super Кооl 223 - це йому приписується створення першого
masterpiece в 1972, за допомогою технології 'fat cap' (насадок, що дають широку лінію .
Коли частину вагона покрили шматком роботи більш
довгим, чим сам вагон і покриваючим вікна, зародилися ще кілька форм:

TOP TO BOTTOMS (від верху до низу) - це визначення ставиться до
шматків, які покривають частину вагона з верху донизу, але не по всій довжині вагона.

END TO ENDS (від краю до краю) - судячи з назви - робота,
покриваюча вагон від одного кінця до іншого, але не повністю по висоті.

WHOLE CARS (цілий вагон) - це повністю зафарбований вагон
метро - від верху до низу й від краю до краю (включаючи вікна). Перший "цілий
вагон" зробив в 1973 Flint 707, це було подвійно разюче, оскільки
шматок був виконаний в 3-D. "Цілий вагон" - досить більша
поверхня, це 20 футів
у довжину й 12 у висоту, близько 20 балонів фарби й вісім або більш годин
роботи. Так що ця робота найчастіше виконувалася групою райтеров.

Усі ті, хто робили частину шматка були поділені між собою в
відповідності з досвідом і положенням у команді. Дизайн (конструкцію - контур і
кольору) планувався райтерами заздалегідь в "black books" (зошити з начерками). Через великий
кількості фарби необхідної на вагон, райтеры звичайно крали фарбу
необхідну для роботи.

Райтеры, що зробили "цілий вагон" були шановані
серед інших райтеров, особливо коли вагон був виконаний у гарному стилі. В
середині 1970- х "цілі вагони" дійсно стали графіті
шедеврами, що включають у себе: карикатури, фони, послання (деякі містили
соціальну критику, наприклад шматок Lee "Stop the Bomb" в 1972),
різні дії (сценки) і добре відомі мультиплікаційні персонажі
узяті з американської піп культури. Андеграундный комічний художник Vaughn
Bode (1941-1975), помітно вплинув на велику кількість райтеров, які
використовували його персонажів у своїх шматках.

WHOLE TRAINS (цілий поїзд) - незадовго до створення першого
"цілого поїзда" - "the freedom train" ("поїзд
волі"), який створили 4 липня 1976 року Caine, Mad 103 і Flame One,
"цілий вагон" уважався найвищою досяжною формою графіті. Життя
"поїзда волі" була дуже коротка - з'явилося регулярне
обслуговування поїздів і він був перефарбований уже наступного дня .

Стиль

Через те, що усе більше й більше молоді починали
ставити свої теги, з'явилася необхідність розбудовувати унікальний стиль,
різні розміри й кольору які залишаються й розвиваються від однієї роботи до іншої. Vulcan описує це: "Найважливіше це стиль! Він визначає тебе".(Writing From The Style Underground 5).

У середині 1970- х, виразні стилі написання букв стали
головним об'єктом райтеров - це стало особливо доречним після того, як райтер з Філадельфії Top Cat 126 прибув в Manhattan, несучи із собою свій особливий стиль
написання букв, який він перейняв в іншого райтера, легендарного Cornbread. В наслідку, багато райтеров Manhattan- А перейняли цей стиль "довгих,
тонких, тісно впакованих букв вартих на маленьких платформах , що мають також прізвисько 'Broadway Elegant'" (castleman 55).

Інші райтеры воліли створювати свій власний
стиль, даючи їм ретельно продумані імена. Якщо Super Kool 223 створював свій
шматок як нову форму графіті, то Phase II зламав рамки форми (обмежуючі
її для інших стилів) своїми "bubble letters" (які він називав
"softie letters"(м'які букви)) і іншими як "Phasemagorical
phantastic" (із зірками), "bubble cloud" (із хмарами) і т.д.

Стилі і техніка використовувані райтерами включали wildstyle
(дикий стиль - майже нечитаний стиль з буквами, що переплітаються, і з
певним напрямом), 3D, fading (плавно змінні кольори), зламані
букви, готичні і комп'ютерні (Kase 2) шрифти і нові модифікації старих
стилів, як наприклад 3-D з тінями. wildstyle - був часто нерозбірливий для
людей далеких від граффіті. Це додавало інтерес до граффіті. Dondi, один з
перших райтерів, говорить що він використовує wildstyle коли пише для інших
райтерів, коли він пише на публіку те використовує прямі букви (Chalfant &
Cooper 70-71).

Оригінальні ідеї завжди були метою райтерів, ніхто не хотів
прославляти себе "biting" (художнім плагіатом). Між райтерами
траплялися конфлікти, коли один звинувачував іншого в плагіаті.

Слава

Слава може прийти до райтера декількома шляхами - райтер
може здобути широку популярність за допомогою засобів масової інформації (інтерв'ю, фотографії в газетах, роботи в кліпах і т.д.). Taki 183
був першим, хто досяг слави таким шляхом.

Райтери, які досягли слави називаються Королями. Вони можуть бути 'King of Style'; 'King of the Insides'; 'King of the Line' і ін.

Слава весь час міняється, міняється відповідно і король.
IN, який пройшовся по всьому місту бомбивши в підземці, був проголошений
деякими райтерами, як 'King of Everything'.

1970-і роки були видатними для граффіті в плані бомбінга -
це були роки винаходів. Це були роки, коли починалася історія
граффіті і її розвиток до наших днів

Категорія: Цікаво | Переглядів: 1602 | Додав: trostian | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1  
Класна стаття biggrin

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
» Форма входу

» Календар
«  Березень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

» Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

» Друзі сайту